Használat feltételei | ![]() |
A regisztrációt követõen a rendszerünk egy e-mailben jelzi Önnek, hogy a regisztráció sikeres volt.
Ezt követõen bármikor beléphet webáruházunkba a regisztráció során megadott e-mail címével és jelszavával.
ÁLTALÁNOS SZERZÕDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
https://palinkafozo-ust.hu/ - hatályos ettõl a naptól: 2022-02-17.
Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!
Jelen webáruház ÁSZF a Fogyasztó Barát ÁSZF generátorral készült.
Ha a jelen Általános Szerzõdési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetõségeken!
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Euro Swing Kft.
Székhely: 4150 Püspökladány Széchenyi 19.
Levelezési cím: 4150 Püspökladány Széchenyi 19.
Nyilvántartásba vevõ hatóság:Hajdú-Bihari Törvényszék
Cégjegyzékszám:09 09 011415
Adószám: 13453075-209
Képviselõ: Oborzil Tamás
Telefonszám: +36309159950
E-mail: info@palinkafozo-gep.hu
Honlap: palinkafozo-ust.hu
Bankszámlaszám: 10403459-50526769-74721005
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Webszerver kft.
Székhely: Debrecen, Pásti u. 2, 4025
Elérhetõség: info@web-server.hu
Weboldal: web-server.hu
Fogalmak
Áru: ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott ûrtartalommal kiszerelt vizet, gázt és villamos energiát, valamint a digitális elemeket tartalmazó árut
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
Felek: Eladó és Vevõ együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerzõdés: olyan szerzõdés, melynek egyik alanya fogyasztónak minõsül
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelõ funkciókat betöltse
Gyártó: a termék elõállítója, importtermék esetén a terméket az Európai Unió területére behozó importõr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztetõ jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon mûködni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon mûködni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerzõdés megkötésére szolgál
Szerzõdés: Eladó és Vevõ között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövõ adásvételi szerzõdés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetõvé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövõben is hozzáférhetõ módon és az adat céljának megfelelõ ideig történõ tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történõ megjelenítését
Távollévõk közötti kommunikációt lehetõvé tévõ eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerzõdés megkötése érdekében – szerzõdési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelõlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévõk között kötött szerzõdés: olyan fogyasztói szerzõdés, amelyet a szerzõdés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejû fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerzõdés megkötése érdekében a szerzõdõ felek kizárólag távollévõk közötti kommunikációt lehetõvé tévõ eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplõ, a Honlapon értékesítésre szánt áru és a digitális elemeket tartalmazó áru
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevõ/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevõ szerzõdést kötõ személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerzõdések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerzõdés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a szerzõdés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerzõdés megfelelõ teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenõen vagy annak hiányában önként vállal, valamint
- a jogszabályon alapuló kötelezõ jótállás
Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendõ ellenszolgáltatás.
Vonatkozó jogszabályok
A Szerzõdésre a magyar jog elõírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemrõl
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggõ szolgáltatások egyes kérdéseirõl
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvrõl
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerzõdés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzõi jogról
- 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belsõ piacon belül a vevõ állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történõ indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésrõl, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történõ védelmérõl és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezésérõl (általános adatvédelmi rendelet)
- A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerzõdések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövõ szerzõdés tartalmát – a vonatkozó kötelezõ érvényû jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerzõdési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelõen tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illetõ jogokat és kötelezettségeket, a szerzõdés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidõket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelõsségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhetõ egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése elõtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerzõdés nyelve, a szerzõdés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerzõdések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerzõdések nem minõsülnek írásba foglalt szerzõdéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.Árak
Az árak forintban értendõk, tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki annak a lehetõsége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerzõdésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett a termékre, de szerzõdést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minõsül:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntetõ ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történõ megvásárlásának lehetõségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetõségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetõségeken terjesztheti elõ:
- Ügyfélszolgálati iroda helye:4150 Püspökladány Széchenyi 19.
- Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:
Minden hétköznap 9 és 17 óra között.
- Telefon: +36309159950
Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhetõ. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történõ forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzõkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésõbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó elõírásoknak megfelelõen - az érdemi válasszal egyidejûleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérõen nem rendelkezik - a beérkezését követõen harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidõt jogszabály, hosszabb határidõt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzõkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz elõterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzõkönyvet felvevõ személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzõkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzõkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megõrizni, és azt az ellenõrzõ hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltetõ testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltetõ testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetõségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltetõ testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendezõdik, az alábbi jogérvényesítési lehetõségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követõen a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsõfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fõvárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság elõtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltetõ testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltetõ Testülethez is fordulni: a békéltetõ testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltetõ testület illetékes.
A vállalkozást a békéltetõ testületi eljárásban együttmûködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltetõ testület felhívására történõ válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltetõ testület elõtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltetõ testületet mûködtetõ kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttmûködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelõ írásbeli egyezségkötés lehetõségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttmûködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértõ magatartása esetén kötelezõ bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetõség. A fogyasztóvédelemrõl szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellõzhetõ majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkezõ, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelezõ bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltetõ testületekkel való együttmûködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltetõ testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltetõ testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltetõ testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerû, gyors, hatékony és költségkímélõ érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltetõ testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megilletõ jogokkal és a fogyasztót terhelõ kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltetõ testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltetõ testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetõvé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelõ ideig történõ tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történõ megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltetõ testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltetõ testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítõi eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem elõterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az elõírt egyeztetés megkísérlésérõl.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltetõ Testületekrõl bõvebb információ itt érhetõ el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltetõ Testületekrõl bõvebb információ itt érhetõ el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltetõ Testületek elérhetõségei:
Baranya Megyei Békéltetõ Testület Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonszám: 06-72-507-154 Fax: 06-72-507-152 E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu |
Bács-Kiskun Megyei Békéltetõ Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523 Fax: 06-76-501-538 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu Honlap: www.bacsbekeltetes.hu |
Békés Megyei Békéltetõ Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszám: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 E-mail: eva.toth@bmkik.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltetõ Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870 Fax: 06-46-501-099 E-mail: bekeltetes@bokik.hu |
Budapesti Békéltetõ Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 99. I. em. 111. Telefonszám: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap: bekeltet.bkik.hu |
Csongrád-Csanád Megyei Békéltetõ Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62-554-250/118 Fax: 06-62-426-149 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu |
Fejér Megyei Békéltetõ Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 Fax: 06-22-510-312 E-mail: fmkik@fmkik.hu |
Gyõr-Moson-Sopron Megyei Békéltetõ Testület Cím: 9021 Gyõr, Szent István út 10/a. Telefonszám: 06-96-520-217 Fax: 06-96-520-218 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltetõ Testület Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710 Fax: 06-52-500-720 E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu |
Heves Megyei Békéltetõ Testület Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15. Telefonszám: 06-36-429-612 Fax: 06-36-323-615 E-mail: hkik@hkik.hu |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltetõ Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570 Fax: 06-56-510-628 E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu |
Komárom-Esztergom Megyei Békéltetõ Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fõ tér 36. Telefonszám: 06-34-513-027 Fax: 06-34-316-259 E-mail: szilvi@kemkik.hu |
Nógrád Megyei Békéltetõ Testület Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A. Telefonszám: 06-32-520-860 Fax: 06-32-520-862 E-mail: nkik@nkik.hu |
Pest Megyei Békéltetõ Testület Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 Telefonszám: 06-1-792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap: http://panaszrendezes.hu/ |
Somogy Megyei Békéltetõ Testület Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6. Telefonszám: 06-82-501-026 Fax: 06-82-501-046 E-mail: skik@skik.hu |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltetõ Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszám: 06-42-311-544 Fax: 06-42-311-750 E-mail: bekelteto@szabkam.hu |
Tolna Megyei Békéltetõ Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet Telefonszám: 06-74-411-661 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu |
Vas Megyei Békéltetõ Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszám: 06-94-312-356 Fax: 06-94-316-936 E-mail: vmkik@vmkik.hu |
Veszprém Megyei Békéltetõ Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116. Telefonszám: +36-88-814-121 Fax: 06-88-412-150 E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu |
Zala Megyei Békéltetõ Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petõfi u. 24. Telefonszám: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu |

Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetõségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná õket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedõ, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhetõ el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzõi jogok
A szerzõi jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzõi mûnek minõsül, így annak minden része szerzõi jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Euro Swing Kft.
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerzõdés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom mûködése, mûszaki védelmi intézkedések
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelõsség a megadott adatok valóságáért
A honlap használata
A vásárlás regisztrációhoz kötött.
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetõséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés.
A Többet olcsóbban menüpont alatt találja azokat a termékeket, amelyekre az áruház több darab rendelése esetén mennyiségi kedvezményt biztosít.
Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenõ termékek. A kategória nevére kattintva a benne szerelõ termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévõ összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévõ számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhetõ el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzõirõl, áráról.
A honlapon lehetõség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelõ termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerûen jelennek meg.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhetõ a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenõrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékbõl milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetõség van a kosár teljes kiürítésére is.
A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetõség van belépésre, regisztrációra, valamint regisztráció nélküli vásárlásra. A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettõl eltérõ a szállítási cím. Regisztrációhoz az elõbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia.
A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelõs. A Felhasználó felelõs az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhetõ a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következõ lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelõ fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenõrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon.
Ha mindent megfelelõnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Errõl a honlapon, illetve e-mailben kap megerõsítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé. Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyõzõdött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendel” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minõsülnek az Eladó részérõl szerzõdés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minõsül ajánlattevõnek.
Ön a „Megrendel” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás idõtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerzõdési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása, a szerzõdés létrejötte
Önnek bármilyen idõpontban lehetõsége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésõbb az Ön ajánlatának elküldését követõ munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerzõdés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezõrendszerében hozzáférhetõvé válik. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerzõdés írásba foglalt szerzõdésnek minõsül. A szerzõdéseket nem iktatjuk.
Fizetési módok
Utánvétel
Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.
GLS csomagküldésnél az utánvét összege bankkártyával és készpénzben is kiegyenlíthetõ.
MPL raklapos csomagszállításnál az utánvét összege csak készpénzzel fizethetõ!
Átvételi módok, átvételi díjak
MPL futárszolgálat raklapos küldemények
A nagy méretû termékeinket (jellemzõen 60 literesnél nagyobb pálinkafõzõk) raklapos csomagküldéssel az MPL-lel kézbesítjük. A szállítás az aktuális akcióknak megfelelõen PÁLINKAFÕZÕK ESETÉBEN JELLEMZÕEN INGYENES!Ezen szállítási mód díja bruttó 21000 Ft.
Személyes átvétel
Személyes átvételre a központi raktárunkban van lehetõség, melynek címe:4150 Püspökladány Széchenyi 19.
Hétfõ-péntek 8-16 h
Önt nem terheli semmilyen díj.
GLS futárszolgálat
A kis méretû pálinkafõzõket (50 literesnél kisebb), kiegészítõket GLS-sel kézbesítjük. A szállítás az aktuális akcióknak megfelelõen PÁLINKAFÕZÕK ESETÉBEN JELLEMZÕEN INGYENES!Ezen szállítási mód díja bruttó 2600 Ft.
Teljesítési határidõ
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidõ a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Az Eladó késedelme esetén a Vevõ jogosult póthatáridõt tûzni. Ha az Eladó a póthatáridõn belül nem teljesít, a Vevõ jogosult a szerzõdéstõl elállni.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek elõre történõ megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem gyõzõdik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Külföldre történõ értékesítés
Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérõ rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet elõírásai alapján jelen pont értelmezésében vevõnek az a fogyasztó minõsül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minõsül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézmûipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsõsorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni a Vásárlóval.
Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerzõdésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekrõl a követelményekrõl.
Az Eladó eltérõ rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében.
A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetõségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,
Az Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem gyõzõdik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Az Eladó a Termék átadása érdekében a magyar Vásárlókat megilletõ átadási lehetõségeket biztosítja a nem magyarországi Vásárlóknak is.
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint kérheti a Termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint választhatja a Termék személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi Vásárló is.
Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a Termék szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a jog nem illet meg.
Az Eladó a szállítási díj megfizetését követõen teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az elõre egyezetetett idõpontig, az Eladó a szerzõdést felmondja és az elõre megfizetett vételárat visszafizeti a Vásárló számára.
Fogyasztói tájékoztató
Tájékoztató a fogyasztó vevõt megilletõ elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minõsül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérõ idõpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérõ harmadik személy általi átvételének napjától számított határidõn belül gyakorolhatja, mely határidõ 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerzõdés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti idõszakban is gyakorolja.
Ha a szerzõdés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerzõdés megkötése elõtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerzõdés megkötésére kiterjedõ ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megilletõ elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmû nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthetõ nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. A minta itt érhetõ el!
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidõben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidõn belül elküldi. A határidõ 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követõen köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelõen eláll a szerzõdéstõl, az Eladó legkésõbb az elállásról való tudomásszerzésétõl számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérõ fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelõ elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezõ módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebbõl adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történõ késedelem miatt az Eladó-t felelõsség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérõ fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebbõl eredõ többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettõ közül a korábbi idõpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelõen eláll a szerzõdéstõl, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésõbb az elállás közlésétõl számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidõben teljesítettnek minõsül, ha a fogyasztó a terméket a határidõ lejárta elõtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követõen felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévõk között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerzõdést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése idõpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendõ összeget a szerzõdésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerzõdés megszûnésének idõpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelõssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és mûködésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredõ értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerzõdés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követõen, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, elõzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követõen felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidõ alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem elõre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elõ, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelmûen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minõségét rövid ideig megõrzõ termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követõ felbontása után nem küldhetõ vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követõen elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerzõdés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerzõdés teljesítésére csak a megkötéstõl számított harmincadik napot követõen kerül sor;
- olyan vállalkozási szerzõdés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgõs javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követõen a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és idõszaki lap tekintetében, az elõfizetéses szerzõdések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerzõdések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerzõdés, fuvarozás, személygépjármû-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidõs tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerzõdés esetében, ha a szerzõdésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidõt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, elõzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejûleg nyilatkozott annak tudomásul vételérõl, hogy a teljesítés megkezdését követõen elveszíti az elállási jogát.
A szerzõdésszerû teljesítés követelményei
A szerzõdésszerû teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerzõdés keretében eladott áruk és digitális elemet tartalmaz áruk esetében
A terméknek és a teljesítésnek a teljesítés idõpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerzõdésszerûnek minõsüljön a szerzõdés tárgyát képezõ terméknek
- meg kell felelnie a szerzõdésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minõségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerzõdésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerzõdés szerinti jellemzõkkel
- alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésõbb a szerzõdés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó elfogadott
- rendelkeznie kell a szerzõdésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást - és
- biztosítania kell a szerzõdésben meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerzõdésszerûnek minõsüljön - továbbá- a szerzõdés tárgyát képezõ terméknek
- alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú termék esetén jogszabály, mûszaki szabvány vagy mûszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex elõír
- rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerûen elvárható azon mennyiséggel, minõséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzõkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetõség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú termék esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak képviselõje vagy az értékesítési láncban részt vevõ más személy a termék konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését
- rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerûen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást - és
- meg kell felelnie a vállalkozás által a szerzõdéskötést megelõzõen mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetõvé tett termék tulajdonságainak, leírásának.
A terméknek nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy
- a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
- a nyilvános kijelentést a szerzõdéskötés idõpontjáig már megfelelõ módon helyesbítették vagy
- a nyilvános kijelentés a jogosult szerzõdéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
A szerzõdésszerû teljesítés követelményei fogyasztói szerzõdés keretében eladott áru adásvétele esetében
Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerûtlen üzembe helyezésébõl fakad, feltéve, hogy
a) az üzembe helyezés az adásvételi szerzõdés részét képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy a az Eladó felelõsségvállalása mellett végezték el; vagy
b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerûtlen üzembe helyezés az Eladó által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
Ha az adásvételi szerzõdés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a az Eladó felelõsségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejezõdött.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerzõdés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott idõtartamon keresztül történõ folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális tartalommal kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba két évet meg nem haladó idõtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétõl számított két éven belül; vagy következik be vagy válik felismerhetõvé.
A szerzõdésszerû teljesítés követelményei fogyasztói szerzõdés keretében eladott digitális elemeket tartalmazó árú esetében
Digitális elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseirõl - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerzõdésszerûségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.
Az Eladónak a frissítés elérhetõvé tételét, ha az adásvételi szerzõdés
- a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerzõdés jellege alapján a fogyasztó által észszerûen elvárható; vagy
- a digitális tartalom meghatározott idõszakon keresztül történõ folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó idõtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétõl számított két éves idõszakon keresztül kell biztosítania.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerû határidõn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetõségérõl és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeirõl; és
b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem az Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerzõdés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az adásvételi szerzõdés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült, kiegészítve a Korm. rendelet hatályba lépést követõen elfogadott jogszabályok rendelkezéseivel.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerzõdés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Kellékszavatossági jogok általános szabályai
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végsõ esetben – a szerzõdéstõl is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztói szerzõdés esetében ellenkezõ bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének idõpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének idõpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérõen alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésrõl, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák elõfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minõséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredõ hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és errõl a Fogyasztónak minõsülõ Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelõssége.
Fogyasztónak nem minõsülõ vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.
Kellékszavatossági jogok speciális szabályai fogyasztói szerzõdés keretében eladott az áruk és digitális elemet tartalmazó árú esetében
Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minõsülõ áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló - szerzõdés esetén a „Kellékszavatossági jogok általános szabályai” pontban írtak a Fogyasztót a jelen pont szerinti eltérésekkel illetik meg.
Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minõsülõ áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló - szerzõdés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Az Eladó megtagadhatja az áru szerzõdésszerûvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerzõdésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult - a szerzõdésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerzõdést megszüntetni, ha
- az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
- az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
- ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelõen - a hiba felismerhetõvé válása elõtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelõ áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
- megtagadta az áru szerzõdésszerûvé tételét
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerzõdésszerûvé tételét
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerzõdés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
- az Eladó nem vállalta az áru szerzõdésszerûvé tételét, vagy a körülményekbõl nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerû határidõn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentõs érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerzõdésszerûvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerzõdést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerzõdésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerzõdésszerûségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülõ szabály, hogy:
- az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
- ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelõen - a hiba felismerhetõvé válása elõtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelõ áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerû határidõt attól az idõponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerzõdésszerû teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerzõdés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejezõ jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerzõdés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerzõdés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerzõdést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerûen, hogy csak a szerzõdésnek megfelelõ árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerzõdést teljes egészében vagy az adásvételi szerzõdés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
- az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidõben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési idõben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidõ ebben az esetben sem köthetõ ki érvényesen.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstõl számított hat hónapon (áru adásvétele esetén egy éven) belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstõl számított hat hónap (áru adásvétele esetén egy év) eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön választása szerint a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minõsül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplõ tulajdonságokkal.
Milyen határidõben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidõ elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: mûszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.
Emellett az Eladó önként is jótállást vállalhat, amely esetben a Fogyasztónak minõsülõ vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell átadnia.
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésõbb az áru teljesítésének idõpontjában.
A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
- az arra vonatkozó egyértelmû nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
- a jótállásra kötelezett nevét és címét
- a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendõ eljárást
- azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
- a jótállás feltételeit.
Önt milyen jogok és milyen határidõn belül illetik meg kötelezõ jótállás esetén?
Jótállási jogok
A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben alapján fõszabályként kijavítási és a „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Érvényesítési határidõ
A jótállási igény a jótállás idõtartama alatt érvényesíthetõ, a jótállás idõtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
- 10 000 forintot elérõ, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidõk elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás idõtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idõvel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerûen nem használhatta.
A jótállási határidõ a fogyasztási cikk a Vásárló részére történõ átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdõdik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidõ kezdõ idõpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidõ a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés idõtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható idõtartamáról.
Ha a jótállási idõtartam alatt a fogyasztási cikk elsõ alkalommal történõ javítása során az Eladó részérõl megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérõ rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetõség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
- ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthetõ késõbbi határidõben, vagy
- amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás késõbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidõ eredménytelen elteltét követõ nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
- amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás késõbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetõség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplõ eladási árat kell számára a harmincnapos határidõ eredménytelen elteltét követõ nyolc napon belül visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
- az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
- amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetõség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplõ eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.
Kivételek
A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt elõírások az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi jármûre nem vonatkoznak.
Ezen termékek esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés idõtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható idõtartamáról.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvetõ különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezõbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelezõ jótállás alá esõ rögzített bekötésû, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a jármûvek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhetõ el, a le- és felszerelésrõl, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az Eladó vállalása a kötelezõ jótállás idõtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelezõ jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követõen azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredõ -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli cserteigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.